zaterdag 24 december 2011

De beste kinder- en jeugdboeken van 2011

De Gelukkige Lezer wenst iedereen een goede kerst en veel leesgeluk in 2012. Hier alvast mijn lijstje beste kinder- en jeugdboeken van 2011, waarmee dat geluk gemakkelijk te bereiken is. Een goed jaar was: na mijn lijstje van november nog twee sterke aanvullingen. Nog geen grote plannen voor de komende week? Dan weet je wat je te doen staat!

2+ Leo Timmers: Boem! (Querido)

4+ Joëlle Jolivet en Jean-Luc Fromental: Rapido (Harmonie)

6+ Kitty Crowther Kleine man en God (Eenhoorn)

8+ Tamara Bos en Annemarie van Haeringen: Papa, hoor je me? (Leopold)

10+ Jowi Schmitz: Ik heet Olivia en daar kan ik ook niets aan doen (Lemniscaat)

10+ Harm de Jonge Vuurbom (Van Goor)

11+ Ted van Lieshout: Driedelig paard (Leopold)

14+ Derk Visser: Prikkeldraad (Gottmer)

15+ Amanda Maxwell: Als ik dat had geweten (Harmonie)